Hesarin Nyt liitteessä 16.4.2010 oli artikkeli - "Tohtori tohtorimpi Aspara". Artikkeli kertoi Aalto yliopiston professori Jaakko Asparasta, 29 v, joka kauppatieteen ja taiteen tohtori sekä insinööri. Artikkelia ei voinut sivuuttaa olan kohautuksella. Artikkelissa oli Asparan ajatuksia, jotka kolahtivat pitkäaikaiseen opettajaan, oppijaan ja verkko-opetuksen kehittäjään. Aspara listaa asioita, jotka ovat hänen oppimisen menestyksensä takana tai voisivat innostaa opiskelemaan nopeammin. Seuraavassa niitä. Yritänpä ottaa itsekin noista jostain vaaria. Viisaus 1: Kaikkia opiskelijoita auttaisia jos opiskelisi 8 tuntia päivässä niin kuin on tarkoitettu. Viisaus 2: Siis kahdeksan tuntia ihan oikeaa opiskelua, luennoilla nuokkumisen ja neljän tunnin sähköpostin kirjoittelun sijaan. Ehdotus ja ajatus:  Opintotukijärjestelmää voitaisiin muuttaa niin, että koko itselle "kuuluvan" opintotukisumman saisi tilille, vaikka valmistautuisi nopeammin. Mielenkiintoisia ja yksinkertaisia reseptejä, ja niin tosia. Taas saan vahvistusta ajatukselleni, että perinteinen lähiopetus, luokkaopetus ja luennot kuolevat muutamassa vuodessa nopean tekniikan kehittymisen takia (mm. sähköinen kirja paineistaa uudella tavalla  luentotilanteen viiden vuoden sisällä, ehkä jo nopeamminkin).